Nu, Morandi, paprieštarausiu, jog "Brat Dva" čia visiškai ne į temą. Jeigu filmus suvoktume tik pagal schemas, tai gal gal, bet jei jau pasirodo Rusijos kriminaliniai šešėliai ir padugnynas, tai nebūtinai yra toks "bajevykas", kox tas B2 yra. Juolab, kad "Eurazijos Aborigeno" (iš, kurio ką tik grįžau) vidinė semantika yra absoliučiai kitokia. Išvis bajevykas, kaipo toks, nėra pagrindinis dalykas. Pasišaudo, nusikaltėliai, prostitutės, etc., bet juk ne tame esmė. Gerai, filmas įvilktas į tokį rūbą - pripratusiems prie "tradicinio" Barto tai ne iš karto susivirškina, todėl būtent tuose "naujose vietose" ir kyla daugiausiai klausimų, jos atrodo tarsi svetimkūnis tokioje filmo tėkmėje, kuri asocijuojasi su Barto "stiliumi". Laužyta vaidyba, vietose prasprūstantis nenatūralus elgesys - ką gi, sunkiai prigyja naujadarai, gal dar neįvaldyti, o gal.. Bartui tai tiesiog nesvarbu ? Dialogai savo esme labai panašūs kad ir į tokius, kokie yra "7 nematomuose žmonėse" - trumpi, konkretūs. Atrodo, jog kalbėjimas čia - tik priemonė perteikti informaciją ir nieko daugiau, jokių jausminių peripetijų, o ir tos, jeigu iškyla kalboje, yra tik todėl, kad jų reikėjo filmo mechanizmui. Aišku, tai suteikia, kaip minėjau, kaži kokio nenatūralumo, viduje pasimuistai - "kaipgi čia ?". O šiaip pats filmas, nu ką, kad jau baisiai skirtųsi nuo Barto perteikiamų esmių - nesutikčiau. Aplinkos vaizdai (jūra, prieplaukos - atsiminkime kad ir "Laisvę", arba pelkėti miškai - kaip ir "Mūsų nedaug") čia veikia taip pat, tokiu pat principu, tik kad jie trunka trumpiau ir jų yra daugiau. Trukmė vizualiai sumažėja, tačiau gilumoj išlieka panaši, filmo message toje egzistencinėje tuštumoje yra, sakyčiau, visiškai būdingas Bartui. Jei pirmąją filmo pusę stengiausi įsivažiuoti, tai antroji pradėjo eiti visai lengvai - matyt, susigyveno manasis stebėjimas su kiek pakitusiais reikalais. Nesakyčiau, kad "nesuderėjimai", (arba tai, kas man atrodė nesuderėjimais) nuėjo į antrą planą (lenkų pasienietis, kalbantis nelenkišku akcentu pvz :), tačiau tarsi pradėjau apčiuopti tą tikslinę filmo giją. Sunku atšokti nuo tam tikrų dalykų, kurie atrodo nenatūralūs, bet vėlgi - gal Bartui jie nėra svarbūs? Kapotai logikai, blyškiems dialogams (nors mažum jie atspindi skurdų herojų vidinį pasaulį, kuklias dvasines reikmes?) tobulinti neeikvojamas laikas, svarbu kas norima pasakyti. Filmas labai įdomiai nugulė manyje. Kontexto pakeitimas tame pačiame kontexte tsakant :) Blyn čia dar daug rašyt galima, bet gal jau užteks :)
_________________ Tris su puse minus plius minus okej milijardus muris nurus ektus ikturus altus piktus agus alekurus mirus alciktus mouris centurus mirus miatus.
|