Dangus Forums

United Tribes of Baltica

* DUK    * Ieškoti  * Registruotis * Prisijungti 

Dabar yra 2019-09-18, 20:11




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 47 pranešimai(ų) ]  1, 2, 3  »
Autorius Pranešimas

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-29, 11:52 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 5477
Miestas: Varluvos kaimas
apie pagonis: latviai turi savo pagonybes judejima, vadina ji DIEVTURI, ju idejinis vadas buvo Brastinis, turiu jo net knygele lietuviu kalba, pasidomekit tuom, geras darbas.

kas suformavo dabartine Lietuva: aukstaiciai ir zemaiciai, bet butinai reikia realiai reikia prisiminti ir didele jotvingiu itaka bei ju pasitraukusius zmones, butinai reikia prisiminti pietvakariu aukstaiciu ir prusu genciu susimaisiusius zmones ir pavadintus tarybiniais laikais suvalkieciais, dabar tai jau grizta suduvos krasto pavadinimas, beje, suduviai, butent is kur as kiles, krikscionybe valdzios mastu paeme tik 1520 metais, zemiaiciai asimiliavo kursiu zemiu teritorijas ir zmones su kalba savita, netgi 19 amziuje buvo ne ant juoko besiformuojanti neringos kalba, ir kas be koprijungta dalis latviu genciu zemiu, nu ne latviu, smulkiau reiketu sakyt.

ar mes galime neigti apie kazkokia egzistavusia lietuviu buvimo po kazkieno padu teorija, aisku, kad ne. pripazinkime, kad Lietuva buvo labai labai daug metu po caro rusijos priespauda, isskyrus suvalkija, paskum po TSRS priespauda, cia ir latviai ta zino, buvo suvalkijos krastas ir Napaleono valdzioje, ir itakojo dali prarastos lietuveles Prusijos kunigaikstyste, ir deja, bet Suvalku krastas iki barsciu kaimo po siolei yra Lenkijos sudetyje, kaip ir dalis 1920 metu sutarties tarp Lenino Rusijos ir Lietuvos zemiu yra dabartineje Baltarusijoje. Ten jie po padu ir jau vilciu maza ir mazeja. Bet jei mes teigsime apie pacia Lietuva , po lenku padu Lietuva niekada nebuvo, jungtine LT ir PL valstybe buvo Lietuvos kunigaiksciu rankose, bet to nepasakyciau apie bajorija zemesniu mastu, cia labai didelis susisluoksniavimas, kuri ypac leme asmenybes ir ju bruozai.

Apie saules musi as nekalbejau, o apie Kursiu sostine, kuri yra latvijos teritorijoje. turbut ne patys nezinot, buna. Saules musio teritorija TSRS laikais rodydavo taip: nuvesdavo i Siauliu miesto pakrasti ir parodydabo, kad va ten kazkur (numodami ranka) vyko tas musis, daugiau kazko neaiskindavo, tiesiog mes turime pripazinti, kad atsirandant pinigu daugiau ir tyrinejant teritorijas mes tuoj pradesim atsakyti i labai daug klausimu, faktas, kad kovesi livonijos ordinas su zemaiciais ir aukstaiciais, tas musis nera kazkieno, tai yra abieju tautu, ty lietuviu ir latviu didele nauda, nugalejimas, nes dabar abieju valstybiu mastu ta diena skelbiama kaip baltu tautu vienybes diena, be to tuo metu administracija po truputeli pereminet pradejo lietuviai ir jau veliau latviai siek tiek atsipeikejo. bet kuriuo atveju griztant prie Saules musio, faktai tik tokie, kad teoriju yra 2, jos abi LT teritorijoje, o jei kalbesime apie panasius vardus, tai pvz upe Siesartis LT randama irgi daug daug vietu palei prusija :)

beje, nesupratau jumoro apie ta carrying cross :) apie ka jus cia, turbut man pagoniui sis jumoras nesuprantamas :) atleiskit :)

_________________
as jus labai myliu :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-29, 12:20 
liudas rašė:
IXTLAN And what, in reality, are Lithuanians? Dzūkai, ˛emaičiai, lenkai, suvalkiečiai, gūdai ar kas?


Na cia tai jau nusisnekejai gerokai:)))))

Kur? Čia tik klausimas. Ap


Į viršų
  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 11:25 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 14228
Miestas: Vilnius
djalex rašė:
apie pagonis: latviai turi savo pagonybes judejima, vadina ji DIEVTURI, ju idejinis vadas buvo Brastinis, turiu jo net knygele lietuviu kalba, pasidomekit tuom, geras darbas.

DIEVTURI man labai keisti žmonės. matyti kad juos ryškiai įtakojo liuteronai. beje, Brastinis irgi jų paveiktas, jų ideologija - tai pusiau krikščioniškas miksas su senuoju folkloru.
Kai Vilniuje buvo baltiškų religijų suvažiavimas, iš Latvijos nebuvo ką pakviesti, nes pagonys ten arba labai slapti, arba metalistai, arba folkloristai-amatininkai. o Dievturiai tai seni žmonės, apie kuriuos pačioj Latvijoj labai mažai žmonės žino. viena mergina iš jų ten užsivedus aiškino, kad Perkūnas yra ne dievas iš viso... :) be to, jie pasirodo nieko nežino apie sakralinį Romovės centrą Prūsijoje, kuris visuose metraščiuose buvo minimas kaip visų baltų genčių pagrindinė šventykla. Žodžiu, labai keisti įspūdžiai.

na, o metalinės scenos aš nelaikau pagoniškos kultūros puoselėtojais. jiems daug svarbiau įvaizdis, rūbai, roko-poza, geras gitaros skambėjimas ir alaus kaušas nei tikros apeigos ir gilinimasis į tradiciją. žinoma, ten yra įvairių žmonių/asmenybių, bet kalbam apie judėjimus.

_________________
kad tavy grausmas


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 11:43 
Obviously Latvian "pagans" do not care as much about being organized as their Lithuanian counterparts do. This does not mean a lack of spirit or conviction - just visit any Lygo (Rasos) celebration in the Latvian countryside, and you will see that the people know what to do without any higher authority or centralized institution (like romuva.lt) telling them...

It is my belief that these things are secondary. They are of course much needed to, sarcastically speaking, "open the heathen horizons" to people who have never been enlightened about the faith of their forefathers and mothers, however to overstate their importance is folly.

In reality, what difference does it make if some religion is officially acknowledged or renounced? (I am referring to the buzz about gathering signatures for Romuvos declaration as a state religion.) It changes nothing but some wheels in the bureaucratical engine. Helps them pay some bills perhaps?

True pagans need no leaders. A priest or a wise man is good for looking up to, conveying some ritual ceremonies and telling nice stories by the fireplace, but what else? Do the gods care if we are organized or not? Does Nature care?

CARPE NIHIL


Į viršų
  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 18:44 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 5477
Miestas: Varluvos kaimas
negalima sakyti, kad tokios organizavijos kaip ROmuva yra tik siaip sau ir niekam daugiau niekas neidomu :)
Turbut realistiskai mes turime kalbeti apie nuveiktus darbus po Romuvos ar Ramuvu vardu, ty realiai vertinti darbus ir ziureti, jie dare gera itaka, bloga gal, kas tai isvis. Todel idomu, ka daro Dievturiai ten, ka daro Romuva cia, palyginkime juos.

_________________
as jus labai myliu :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 18:51 
Niekas taip ir nesako. O Dievturi nieka nedaro - ju i


Į viršų
  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 19:16 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 5477
Miestas: Varluvos kaimas
teko man dalyvauti Atenuose WCER konferencijoje, tenai be ko buvo ir latviu bei lietuviu delegacijos, na ka, lietuviai padainavo, pasoko, parode viska, kai latviai uzdainavo savo etnines dainas, tai man is pirmo karto issprudo zodis - liuteronai vokieciai, nes as mokiausi mokykloje vokieicu kalba ir mus ten gerai ismustravo.

_________________
as jus labai myliu :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 19:44 
O ta tavo vaikystes trauma cia prie ko?

Of course, Latvian speech is much more influenced by German, just as Lithuanian has the soft Slavic sonorities. But what has it got to do with paganism?

Speaking of organized movements, I didn't notice any strong nationalistic groups in Lithuania, probably because you do not have any serious foreign minorities to "oppose". Well, there's more of them here than Latvia needs, patriotic "clubs" and second-hand parties, run by middle-aged nazi fanatics, prone to sucking in stupid youngsters, who have no idea that all nations are children of the same Mother. Their websites and press mostly publishes tendentious lies and propaganda, which is extremely xenophobic in nature. I think they should fuck off and die.

http://www.latvians.lv (<- what a _Latvian_ domain name!)
http://www.latvietis.com
http://www.klubs415.lv
http://www.saulesjosta.lv
http://www.nss.lv
http://www.ddd.lv

(If you visit these pages and like what you see, you're a moron! Amen.)


Į viršų
  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 19:58 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 5477
Miestas: Varluvos kaimas
norejau pasakyti, kad kai kurie tavo Xman pasakymai durni ir visai nesamoningi :) cia atsakymas tau i pirma klausima :)

kitas dalykas, tai nacionalizmas, jei jo nebut, nebut ir latvijos, ir lietuvos, tai kad turime ir dziaugiames.

bet jei tu siunti na.xu.i tuos zmones, kurie uzsiima tuo, tai kas pats esi, kinas gal, kuriam rupi tik gyventi EU, mosuoti geju veliava melyna su zydiskom zvaigzdutem ir ramiai klausyti stalino balso kaip seniau ? savo balso jau neturi, tik plauki pagal srove ...

_________________
as jus labai myliu :)


Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 20:35 
Man nerupi nei valstybes, nei tautas. Tai ˛mogi


Į viršų
  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 20:50 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 1850
Miestas: Kaunas
djalex rašė:
savo balso jau neturi, tik plauki pagal srove ...


kadangi su istorija man sunkoka (geda nezinot sava istorijas, bet dar labeu didesne geda nezinot turbut apie save pati), tai isdrisiu papriestarauti tik sitai sakinio daliai:) gali tureti savo labai stipria pozicija ir plaukti pasroviui- vienas is esminiu daoizmo teiginiu yra butent apie tai. NE-VEIKIMAS. ar gi ne?
;)


Į viršų
 Aprašymas  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-10-30, 23:49 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 14228
Miestas: Vilnius
nuo daoizmo gal atgal prie latvių ir lietuvių? :)

dėl tikėjimo - ir Lietuvoje vyksta polemika tarp tikėjimo būdų - šamanizmas vs. organizuota religija. nežinau kam ji reikalinga, bet ji yra. manau kiekvienas gali rinktis kuris kelias jam tinkamesnis ir nešvaistyti jėgų oponavimui, nes sėdima vienoje valtyje. man imponuoja abu.

asmeniniu požiūriu gal kiekvienam svarbesnės savos "šamanistinės" patirtys, bet deklaruota organizacija turi savų gerų dalykų (kaip išdėstė Alex). per 100-mečio konferenciją buvo gerai suformuluota - dabar šis judėjimas pasiekė tokią stadiją, kad visuomenėje jis nebegali egzistuoti tarsi ore. tuo pačiu tai savotiškas šios kultūros forpostas, kur tie patys šamanaujantys visada gali atsiremti. juk yra apeigų kuomet svarbesnė būtent bendra įkrova, patirtis.

Lietuvoje irgi yra visokių mažesnių grupių, kurios veikia pačios sau. ir tai gerai. bet kalba ne apie tai ..:)

suprantu, kad latviai moka švęsti Lyguo. kaip ir lietuviai Rasas (prigėrus degtinės peršokti laužą ir švystelti vainikėlį kuo toliau į kūdrą, nežinia kodėl..:) bet klausimas - ar yra tų pavienių 'šamanų' ar grupių, kurie išties rūpintųsi, praktikuotų, puoselėtų sakralinę tradiciją? jeigų jų yra ir tiesiog nesimato, žinoma nėra blogai... bet, ar tikrai yra kas tą daro gilindamasis, o ne dėl savo įvaizdžio ar profesionalaus amato?

apeiginės patirtys, šamaniškai vienišos ar bendruomeninės, vis tiek kažkaip ilgainiui tampa pastebimos bendraminčiams ir pan. - pasirodo meno formomis, publikacijomis, diskusijomis ir kitokia veikla. vat ko ir norėtųsi sužinoti pas brolius latvius. gal yra kokie nors intelektualiniai resursai, nuolatinės apeigos (o ne vaidinimai bei folk-masovkės) ir kt.?

žinau, itin aiškių ribų nėra, bet tam ir kalbam...

dar buvo užsiminta apie katalikybę ir liuteronus. žinoma, jėzuitai elgėsi su lietuvių tikyba žiauriai, liuteronai Latvijoj gal atlaidžiau. gal todėl susidaro įspūdis, kad folkloro palikimas pas latvius daugiau išlikęs, labiau dokumentuotas ir t.t. bet tuo pačiu jis gal labiau integruotas, asimiliuotas ir sumišęs su krikščionybe? - tuo tarpu kai lietuvių tradicija išliko slaptesnėmis formomis, tarsi labiau užkonservuota ir todėl gal archaiškesnė, gyvesnė...?

hm..?

_________________
kad tavy grausmas


Į viršų
 Aprašymas  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-11-02, 10:16 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 2539
Miestas: Nuo Pilėnų iki Pirėnų
Prisidėdamas prie išsamios Djalexo įžanginės žinutės, dar norėčiau atkreipti dėmesį į galimą sėliškojo substrato įtaką Biržų-Vabalninko apylinkėse, kur, kaip žinia, pakankamai apibrėžtame regione ilgiausiai išliko instrumentinės sutartinės. Gal visgi toji gentis neišnyko taip greitai ir be žymesnių pėdsakų, kaip kad mėgstama teigti?

_________________
"...neapsimetinėji, klajūno menas tau nebėra svetimas..." (A.Debeljak)


Į viršų
 Aprašymas  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-11-02, 10:27 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 2539
Miestas: Nuo Pilėnų iki Pirėnų
ugn rašė:
...dar buvo užsiminta apie katalikybę ir liuteronus. žinoma, jėzuitai elgėsi su lietuvių tikyba žiauriai, liuteronai Latvijoj gal atlaidžiau. gal todėl susidaro įspūdis, kad folkloro palikimas pas latvius daugiau išlikęs, labiau dokumentuotas ir t.t. bet tuo pačiu jis gal labiau integruotas, asimiliuotas ir sumišęs su krikščionybe? - tuo tarpu kai lietuvių tradicija išliko slaptesnėmis formomis, tarsi labiau užkonservuota ir todėl gal archaiškesnė, gyvesnė...?

hm..?

Vat man asmeniškai irgi labai įdomus tie XVII a. ir vėlesni reikalai, kai po reformacijos atitokę broliukai vienuoliukai puolėsi rimtai pelkes šukuoti :D. Kas be ko, liuteronai tikrai atlaidžiau nei jėzuitai turėjo žiūrėti į senuosius reliktus. O kas labai įdomu latviukų dainose - kad pas juos ten dievai, "matės" visos sudėtos. Pas mus tuo tarpu dainose viskas kitaip. Va tik Kūlgrinda prie 1846 m. L.Jucevičiaus užrašytos giesmės teksto prirašė Perkūną :D. Bet užtat pas mus Perkūnas pasakojamoje tautosakoje neretas. Ko gero, reikia kalbėti apie skirtingus lietuvių ir latvių mitologijų pobūdžius?

_________________
"...neapsimetinėji, klajūno menas tau nebėra svetimas..." (A.Debeljak)


Į viršų
 Aprašymas  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-11-04, 15:45 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 899
Miestas: vln
Sorry už grafomaniją, valdausi, kiek galiu:) :

Cituoti:
Kas be ko, liuteronai tikrai atlaidžiau nei jėzuitai turėjo žiūrėti į senuosius reliktus.


Na ne, liuteronai veikė daug veiksmingiau nei katalikai, net nei jėzuitai. Jie ėjo per latvių valstiečių švietimą, raštingumo ugdymą, knygų (žinoma, religinių) leidybą ir aktyvų platinimą tarp valstietijos. Mokantis skaityti ir gebantis bei norintis savarankiškai studijuoti bibliją, toks valstietis net neverčiamas persiorientuoja į kitą vertybių skalę ir ima nuoširdžiai "suprasti", kad pagonybė - tai blogis, o dainuoti menkavertes liaudies dainas yra prasto skonio požymis.

Galutinę stadiją visai tai pasiekė XVIII a. Latvijoje ėmus plisti kraštutinę "artimo meilės", asketiškumo ir pagonybės netoleravimo ideologiją skelbusiai reformacinei hernhūtizmo sektai. Paradoksas: Vidžemės, kur labiausiai ši sekta suvešėjo, valstiečiai XIX a. buvo labiausiai apsišvietę to meto Rusijos imperijos valstiečiai, tačiau Vidžemė tuo metu virto ir iki šiol liko visiška etnografine dykviete.

Kita vertus, išsilavinusi ir išmokusi savarankiškai mąstyti visuomenė Latvijoje jau XIX a. sugebėjo sekuliarizuotis ir gerokai ankščiau bei aktyviau nei pas mus susirūpino tautinės kultūros išsaugojimu. Dėl to latvių nacionalinis atgimimas XIX a. buvo gerokai brandesnis ir gausesnis nei Lietuvoje, dėl to taip anksti ir tokiais mastais buvo susirūpinta latvių tautosakos rinkimu, tyrinėjimu ir sisteminimu, dėl to XX a. pradžioje jau pakankamai sekuliarioje visuomenėje kaip viena iš oficialių religijų galėjo būti registruotas dievturių judėjimas.

Na o dievturių jokiais būdais negalime statyti į vieną gretą su Romuva. Dievturiai registruoti, jei neklystu, berods 1922 m. ir yra dogmatiškai sustingę ano meto filosofijos madų ir religijos bei etnografijos mokslų lygmenyje. Viena iš tokių madų buvo, pvz., įsitikinimas, kad monoteizmas yra aukščiausia religijos forma ir dėl to sąmoningai dievturių ideologija buvo pritempta iki filosofinio vieno Dievo idėjos ir to Dievo įvairių materialių bei likiminių išraiškų raizgalynės. Šiandien jau visai tai rodosi juokinga ir dėlto dievturių judėjimas jaunosios kartos nebevilioja, o statistinis bendruomenės narių amžiaus vidurkis ar tik nebus 80 metų?:) Ir dainos jų dėl to tokios "liuteroniškos", nes yra harmonizuotos pagal ano meto madą. Autentiškas liaudies dainų skambesys XX a. pirmojoje pusėje dar nebuvo laikomas vertybe nei Latvijoje, nei Lietuvoje.

Dėl to dievturių likimas (sudogmėjimas ir nesugebėjimas vystytis), manau, turėtų būti gera pamoka, į kurią būtina atsižvelgti mąstantiems apie Romuvos registravimą tradicine religija.


Į viršų
 Aprašymas  
 

dziedas
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 2005-11-04, 16:10 
Vartotojo avataras

Prisijungė: 2005
Pranešimai: 899
Miestas: vln
Paulešas rašė:
Ko gero, reikia kalbėti apie skirtingus lietuvių ir latvių mitologijų pobūdžius?

Apie tai jau seniai kalbama ir tai yra trivialus faktas lyginamojoje baltų mitologijoje, tačiau vis dėlto manau, kad prieš taip teigiant būtina yra atsižvelgti į tai, kad lietuvių ir latvių mitologijos rekonstruojamos remiantis iš principo skirtingo pobūdžio šaltiniais, t.y. lietuvių - remiantis senaisiais šaltiniais (kronikomis, etc.) ir pasakojamąja tautosaka, o latvių - remiantis išimtinai tik dainomis.

Jei mes lygintume vien lietuvių ir latvių pasakojamąją tautosaką, matytume, kad daug kas kone idealiai sutampa. Tačiau nors latvių folkloristikoje mitologijai tirti jau pasitelkiamos ir pasakos ar sakmės, vis dar egzistuoja stereotipinis įsitikinimas, kad tik dainose yra tikroji latvių mitologija.

O mitologija yra įvairialypė, įvairios ir jos išlikimo formos. Pasakos ar sakmės sekamos tamsiu paros ar metų laiku: vakarais, Vėlinių periodu laukiant Kalėdų, kai nedainuojamos dainos. Tai chtoninės mitologijos sfera. Tuo tarpu dainos - priešingai, jos yra dangiškosios, perkūniškosios mitologijos reiškimosi laukas. Latvių mitologinės dainos - tai, be abejo, pasaulyje analogų neturintis fenomenas, bet jis tikrai neaprėpia visos senosios latvių mitologijos. Pvz., šiose dainose beveik nė sykio nėra paminėtas Velnias. Bet tai juk nereiškia, kad Velnio nėra latvių mitologijoje išvis, kaip kartais teigiama. Juk jis veikia sakmėse ir daro ten tą patį, ką ir lietuvių Velnias, pvz., kuria pasaulį kartu su Dievu. Taip pat ir Perkūnas - vienokios jo funkcijos atsispindi dainose, kitokios - sakmėse.

Dėl to adekvačiai palyginti lietuvių ir latvių mitologijų visumą ir daryti išvadas apie esminius jų skirtumus vargu ar apskritai įmanoma.


Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 47 pranešimai(ų) ]  1, 2, 3  »


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į: