Dangus Forums
http://www.dangus.net/forumas/

Heraldika
http://www.dangus.net/forumas/viewtopic.php?f=26&t=872
Puslapis 22

Autorius:  McKaras [ 2006-11-06, 18:12 ]
Pranešimo tema: 

is tiesu, rezultatas blogiau nei apgailetina... brazausko snuki riteriui dar nupiest reikejo...

Autorius:  Zwerakas [ 2006-11-06, 21:30 ]
Pranešimo tema: 

jo raitelis tai kaip ple ant cento, kuri traukinys pervaziavo. na bet ka turim ta turim...

Autorius:  djalex [ 2006-11-10, 16:40 ]
Pranešimo tema: 

negaila autoriaus vadinti idiotu, nes pagrindinis sioje vietoj menininko ir kurejo uzdavinys yra atspindejimas autentiskumo, netgi centus kuriant musu pazistamas menininkas idejo tautiskus motyvus, kas butina buvo nacionalines sampratos prasme. cia kazkoks nesamoningumas visiskas, man, kaip Zanavykui, tas herbas kazkoks meslo gabalas pasirode, aukstaiciai, vienykites !!!!! as irgi prisijungsiu, nes suvalkieciu tarme gi nuo pietvakariu aukstaiciu :)

Autorius:  ugn [ 2006-11-10, 18:00 ]
Pranešimo tema: 

TAI PANAŠU, KAD NE DAILININKAS MUZIKĄ UŽSAKO, O UŽSAKO "BAJORIJA" PAS JĮ.

Autorius:  Skrandis [ 2006-11-15, 16:10 ]
Pranešimo tema: 

ne visai į temą, bet arti http://whatson.delfi.lt/news/culture/ar ... d=11223982

Autorius:  djalex [ 2006-11-15, 20:56 ]
Pranešimo tema: 

neblogi bajeriai, beje, juose daugiau tiesos nei tame aukstaitijos herbe :)

Autorius:  ugn [ 2012-01-27, 14:59 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

:) drebėkit, keliautojai!

Užusalių herbu pasirinktas „karingasis bebras“
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... d=54746091

Prezidentė Dalia Grybauskaitė savo dekretu „karingąjį bebrą“ patvirtino naujuoju Užusalių simboliu – tokį pasiūlymą šalies vadovei teikė Lietuvos heraldikos komisija. Vietos valdžia teigia, kad tai pirmas bebras Lietuvos heraldikoje.

Autorius:  vilkdalgis [ 2012-01-27, 15:14 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

sveikinu Užusalius. pagaliau supratau kaip atrodo Čiupakabra.
tas dailinykas įtartinai keistus padarus ėmė lipdyt. vien ko verta Viešvilės Žirgažuvis

Autorius:  dambrass [ 2012-01-27, 15:25 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

:))))) Nugs jo, originalu.. Psichodeliniai tie herbai, manau juos turinčių miestelų turistų kiekis per metus garantuotai pakils nuo 1 iki 1.5!

Autorius:  Wlfs [ 2012-01-27, 15:52 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

O herbas, beje, gerai atrodo :)

Autorius:  vilkdalgis [ 2012-01-27, 15:57 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

bet stilizuojant gal nereiktų persistengti?
Iš tiesų bebras turi priekinius 5 pirštus, o užpakalinės kojos pirštai sujungti plaukiojamosiomis plėvelėmis, čia aš to nematau. matau Čiupakabrą.

iš to paties dalininkinko šiandien su kolegom pavartėm, tai šitas gerulis. tuo pačiu sužinojome ir kas yra Šyvio šokdinimas. visiškas kosmosas.
Manoma, jog šyvio šokdinimas yra kilęs iš Prūsijos.

Autorius:  Wlfs [ 2012-01-27, 16:08 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

Heraldikoje neverta ieškoti ypatingų tikslumų. To niekada ir nebuvo.

Autorius:  Wlfs [ 2012-01-27, 16:14 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

Bebro poza yra rampant reguardant - "šėlstantis, atgal žvelgiantis".
Beje, jeigu bebro nagai ir dantys būtų dažyti kitokia, tarkim, raudona spalva, tai pagal heraldinę terminologiją tai būtų "ginkluotas bebras".

Autorius:  ugn [ 2012-03-24, 22:09 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

galima susipažint su dar nematytais Lietuvos miesteliokų herbais, tarp kurių yra tikrai nuostabių kūrinių!:

Augalai herbuose: nuo ąžuolo gilių iki apynių
http://www.grynas.lt/gyvenimas/augalai- ... d=57149089

Autorius:  ugn [ 2012-11-11, 22:55 ]
Pranešimo tema:  Re: Heraldika

įdomus straipsnis apie heraLDKą:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... z2Bww4iQtl

Cituoti:
Pirmieji bajorų herbai

Pasak E. Rimšos, lenkų kilmingųjų heraldika išsiskiria iš kitų Europos kraštų tuo, kad ten herbus turi ne šeimos, o herbinės giminės, dažnai nesusijusios kraujo giminyste, be to, herbai turi savo vardus. Kitas jų heraldikos ypatumas – „priėmimas į herbą“ (adoptacija), kas atsitiko Horodlėje 1413 m. su 47 Lietuvos giminėmis. Tai buvo gerai apgalvotas žingsnis – per herbinę giminystę suartinti abiejų valstybių kilminguosius, o Lietuvoje dar ir sustiprinti bajorų luomą, kad jis taptų atsvara augančiai didžiojo kunigaikščio valdžiai. Profesoriaus Mečislovo Jučo teigimu, herbinė adoptacija buvo vienas iš pradų, griovusių Lietuvos valstybę iš vidaus. Deja, Šventosios Romos imperatorius negalėjo mums to duoti, nes herbais jis nedisponavo, pagaliau ten ir tokio „priėmimo į herbą“ nebuvo. Beje, 2013 m. spalio 2 d. sukaks 600 metų, kai buvo sudaryta Horodlės sutartis.

Kaip herbais pasidabino mūsų miestai

LDK laikais tik miestai, gavę savivaldos teises, turėjo herbus. Herbas rodė tokio miesto privilegijuotą padėtį visuomenėje ir kartu išskyrė jį iš kitų neprivilegijuotų gyvenviečių. Kunigaikštystėje tokių savivaldų, arba magdeburginių miestų, buvo apie 250, 77 iš jų – dabartinėje Lietuvos teritorijoje.

Pirmąją Vilniaus savivaldą 1387 m. kovo 22 d. įkūrė Jogaila, XV a. pradžioje Vytautas suteikė Magdeburgo teises Kaunui, Trakams ir turbūt Medininkams, kiti valdovai – kitoms Lietuvos gyvenvietėms. Pirmosioms savivaldoms buvo svarbu turėti antspaudą su vienokia ar kitokia simbolika, kad galėtų patvirtinti išduodamus dokumentus. Herbai atsirado po 100 metų, dar vėliau, XVI a. viduryje, imti įteisinti privilegijomis. Valkininkai buvo paskutinis miestas, kuris 1792 m. birželio 26 d. gavo laisvojo miesto teises ir herbą (piestu stovintis liūtas).

XIV–XVIII a. istorijos šaltiniuose nieko nesakoma, kodėl miestui suteikiamas vienas ar kitas herbas. Šiuo atveju tik specialistas, gerai išstudijavęs miesto istoriją, jo priklausomybę, laikmečio politines aktualijas, gali atskleisti parinktos simbolikos prasmę, ir tai ne visuomet. Būtina pabrėžti, kad patys miestai iki XVIII a. pabaigos neturėjo jokios įtakos herbų simbolių parinkimui. Privatiems miestams juos paprastai išrinkdavo miestų savininkai, valstybės miestams – aukšti valstybės ir jos raštinės pareigūnai, kartais – juos valdantys seniūnai ir, žinoma, patys valdovai. Tad herbuose pavaizduoti simboliai labiau atspindėjo juos kūrusių asmenų idealus ir ambicijas, o ne pačių miestų interesus.

Kitas mūsų miestų heraldikos ypatumas susijęs su religine simbolika. Kituose lotynų kultūros kraštuose šventieji į miestų herbus „pateko“ iš tų miestų katedrų ar parapinių bažnyčių titulų, Lietuvoje jie buvo susiję arba su politine ideologine padėtimi, arba su miesto savininko ar herbą suteikusio ar išrūpinusio iš valdovo asmens vardo šventuoju globėju. Štai Vilniaus šv. Kristoforas, Trakų šv. Jonas Krikštytojas aiškiai susiję su krašto krikštu, o Varnių šv. Jurgis, Skuodo šv. Jonas Krikštytojas buvo „pasiskolinti“ iš Magdeburgo teises išrūpinusio vyskupo Jurgio Tiškevičiaus ir Skuodo savininko bei miesto teisių suteikėjo Jono Chodkevičiaus vardų. Pastarasis net miestą pavadino savo vardu – Johanesbergu.

Puslapis 22 Visos datos yra UTC + 2 valandos
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/