BMW AG koncernas pagamino pirmąjį pasaulyje vandeniliu ir benzinu varomą prestižinės klasės automobilį BMW Hydrogen 7, skirtą serijinei gamybai. Naujųjų modelių Europoje ir JAV laukiama jau kitais metais.
BMW Group atstovybės Lietuvoje UAB „Krasta Auto“ direktoriaus Rimanto Kirklio teigimu, pateikdamas šią naujieną pasauliui, BMW AG koncernas ne tik pademonstravo savo lyderystę naujų technologijų srityje, tačiau ir nutiesė kelią alternatyvaus ir tradicinio tipo automobilių suderinamumui, kuris praktikoje yra ypač patrauklus vartotojui.
„Ateities technologijas pritaikydama jau šiandien, BMW kompanija įtakoja viso proceso paspartinimą. Kuo daugiau tokių automobilių važinės pasaulyje, tuo greičiau plėsis tam reikalingos infrastruktūros tinklas, visų pirma vandenilio degalinės. O besiplečianti infrastruktūra, žinoma, įtakos ir tokių technologijų plėtrą visuose automobiliuose“, - sako R. Kirklys.
Naujajame BMW Hydrogen 7 sumontuotas mišrus 6 l 260 AG ir 12 cilindrų variklis, kuris 100 km/h greitį leidžia išvystyti per 9,5 sek. Automobilyje yra du kuro bakai: pirmajame telpa 8 kg vandenilio, o 74 l tūrio antrasis yra skirtas benzinui. Įprastiniu režimu automobilis naudoja vandenilio kurą, o jam pasibaigus, automatiškai įjungiamas benzino režimas. Ant vairo esančių mygtukų pagalba degalų režimą bet kada gali pakeisti ir pats vairuotojas.
Pilnu vandenilio baku automobilis gali nuvažiuoti 200 km atstumą, o, naudodamas abiejų bakų kurą, vairuotojas nesustodamas gali nuvykti net 700 km atstumą. Tad vairuotojas gali drąsiai nutolti nuo artimiausios vandenilio degalinės nebijodamas, kad jam pasibaigs kuras. Tokia dviguba technologija užtikrina automobilio praktiškumą, kol vandenilio degalinių infrastruktūra nėra visiškai išvystyta.
BMW Hydrogen 7, kurio bazei pasirinktas BMW 760i modelis, savo komfortu ir funkcionalumu nesiskiria nuo įprastinių BMW modelių – ypatingai plati standartinė jo komplektacija vairuotojui leidžia pajusti ne mažesnį vairavimo malonumą nei kituose 7 serijos BMW automobiliuose.
Pagrindinis vandenilio technologijos privalumas visų pirma yra tai, kad sumažinamas asmeninių automobilių išmetamų dujų kiekis, kadangi išskiria ne anglies dvideginį, o vandens garus. Antra, skirtingai nei benzinas ar kitas kuras, vandenilis yra praktiškai neišsenkantis šaltinis, todėl jo panaudojimo galimybės yra neribotos.
Jau keletą metų BMW koncernas vykdo specialias programas „Clean Energy” ir „Efficient Dynamics“, kurių galutinis tikslas – vien tik vandeniliu varomas automobilis. BMW specialistų paskaičiavimais, toks automobilis galėtų būti sukurtas po kelių dešimčių metų.
Naujasis BMW Hydrogen 7 pasaulinei rinkai bus pristatytas tarptautinėje Los Andželo automobilių parodoje š. m. lapkričio mėn.
_________________ kad tavy grausmas
|